ייעוץ ותכנון משכנתא

 

רוצים לתכנן משכנתא? הגעתם למקום הנכון!

רכישת דירה הינה אירוע מרגש, שמסמל את הכניסה לשלב חדש בחיים. אנו כאן בכדי לסייע לכם להגשים את החלום. נטילת משכנתא היא החלטה כלכלית בעלת משמעויות נכבדות והינה אחת ההחלטות החשובות ומשמעותיות בחיינו. לכן ייעוץ ותכנון משכנתא יוכלו לעזור לכם לעשות צעד מהותי זה בצורה שקולה ונבונה.

ייעוץ ותכנון משתכנתא

בייעוץ ותכנון משכנתא יעזרו לכם לתת דגש לשינויים הכלכליים הצפויים בחייכם כדוגמת צפי לתינוק נולד, קידום בעבודה, היערכות לתקופה ללא הכנסות, שחרור קרן השתלמות, החלפת רכב, שינויים במדד ובריביות ועוד. ייעוץ ותכנון משכנתא בשלב מוקדם יאפשר לכם להתכונן לשינויים עתידיים.

אנו נלמד את הנתונים הפיננסיים שלכם ובהתאם נסייע להרכיב משכנתא שמתאימה לכם באופן אישי. משכנתא הינה הלוואה ארוכת טווח, המיועדת למימון רכישת דירה. החזר המשכנתא לבנק מובטח על ידי שיעבוד הנכס.

רבים חושבים שניתן לקבל משכנתא רק לרכישת דירה, אולם ניתן לקבל משכנתא גם במקרים נוספים כדוגמת:רכישת נכס מקרקעין אחר, בניית בית מגורים, שיפוץ או הרחבת הדירה, רכישת נערכת חשמל סולרית. ולכל מטרה אחרת – ובתנאי שהלווה הוא אדם פרטי, המשעבד דירת מגורים שבבעלותו, ושמטרת ההלוואה אינה עסקית.

סכום המשכנתא שתקבלו ייקבע על פי יכולת ההחזר החודשי שלכם, שווי הנכס והביטחונות המוצגים לבנק. המשכנתא לרוב הינה בתנאים מיוחדים וזולה יותר מריבית על הלוואות רגילות. בשנת 2021 בנק ישראל חסם את האפשרות לקבל 50% מימון ע"ח הבית הקיים וזאת במטרה לנסות לצנן את שוק הנדל"ן ובעצם, בנק ישראל הגביל ברגולציה רק על הגופים עליהם הוא מפקח כדוגמת הבנקים.

יחד עם זאת, חברות הביטוח ושוק האשראי P2P מפוקחים ע"י רשות שוק ההון ושם אין
מגבלה כזו, שוק האשראי ב
P2P בעצם הינו פלטפורמת אשראי בין אנשים ומהווה חלופה אפשרית להלוואות מהבנק .

כדאי לדעת

הבנקים כפופים למגבלות בנק ישראל בסכום המקסימאלי עד 75%, בשנות ההחזר עד 30 שנים וביחס החזר מתוך השכר. חברות ה P2P בישראל תופסות תאוצה בכל הקשור להלוואות נדלן אינן כפופות להגבלות אלה.

בחלק מהגופים החוץ בנקאיים, ניתן לקבל מימון עד 80% מערך הנכס ועד 40 שנות החזר ללא עמלות פירעון מוקדם. כך לדוגמה אפשר להחזיר פחות כספים כל חודש על המשכנתא.

אפשרות נוספת מימון מקרנות השתלמות שם אפשר לקבל אשראי עד 7 שנים בגרייס מלא (תשלום ריבית בלבד) ומגיע לריבית הכי נמוכה בשוק של כ 1.1% (פריים מינוס חצי)

הפתרון מתאים גם למשקיעים ולווים מבוגרים עד גיל 80, יוכלו לבצע הלוואה גם על הנכס הקיים ברשותם וגם על הנכס החדש שברצונם לרכוש ובכך גם אפשר להגיע ל100% מימון על נכס. חשוב מאוד לבצע מינוף באמצעות תכנית העסקית מקצועית לרכישת הנכס. היקף המשכנתאות בדצמבר 2021 היה מעל 12 מיליארד שח ומדובר בנתון הגבוה ביותר אי פעם וב2021 היקף המשכנתאות זינק ב50% משנת 2020. אנחנו רואים שלאורך הזמן, תקופת הפירעון הממוצעת הולכת וגדלה יחד עם זאת ממוצע ההחזר מההכנסה החודשית עומד על כ 26%.

לחצו על הסרטון מטה על מנת לצפות באייטם בתכנית "מאחורי הכסף" בערוץ 13 רשת בה ישראל עטיה מהמרכז לתכנון פיננסי הסביר בקצרה על התהליך:

 

דילוג לתוכן